3070411307 |
La Comunitat educativa des d'una vessant sistèmica |
2016-2017 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/10/2016 - 16/5/2017 (30 hores) de 16:30h a 19:00h |
|
ESC Cau de la Guineu |
|
c. de Pere Calders/c. de Casanova (Corbera de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’enfocament es fonamenta en totes les formacions i vivències personals, fonamentalment la sistèmica i la cultura de la pau.
Treballarem des d’aspectes teòrics que experimentaran vivencialment els participants i d’aquesta manera tindrem oportunitat de: Observar-revisar- comprendre- incloure- reconciliar- respectar- ordenar- ampliar la mirada (més encara...)- agrair ...i moltes coses més... per transformar les dificultats de la pràctica docent i parental en oportunitats de comprendre´ns i comprendre més àmplia i profundament, així com de creixement personal per a tots els implicats en l’acció educativa.
|
| |
Objectius |
-Transformar les dificultats de la pràctica docent en oportunitats.
-Observar, revisar, incloure, reconciliar, respectar, ordenar situacions que ens passen en la vida diària a l’escola amb tots els membres de la comunitat educativa.
|
| |
Continguts |
CONTINGUTS MESTRES
-Ordres de l’Amor
-Ordres de l’Ajuda
-Com fer més fàcil la nostra feina (actituds i pautes pels mestres)
-Som-hi (eines sistèmiques)
-Metodologia CAMP
-Ordenació i vincles (personals i professionals)
-Escola i pares, com ho fem? De quina altra manera ho podríem fer?
- ...
CONTINGUTS PARES
- Ordres de l’Amor
- Idees clau de la Pedagogia Sistèmica
- Ordenació respecte al sistema familiar d’origen, la clau!
-Conductes dels fills...”llums vermelles”
-Altres maneres de ser pares (adopció, inseminació, donació d’òvuls...)
-Pares del segle XXI, actituds
-Família i escola...com ho fem? De quina altra manera ho podríem fer?
- ...
CONTINGUTS PAS I ADMINISTRATIVA
-Idees clau de la Pedagogia Sistèmica
-Ordenació personal
-El meu lloc en el sistema educatiu i les meves responsabilitats
-Actituds i pautes sistèmiques per la relació amb els nens, mestres i pares...
- ...
CONTINGUTS PARES-MESTRES conjuntament
Es podria plantejar aquest espai com un punt de trobada sistèmica entre els pares i els mestres després d’haver treballat separadament els continguts anomenats anteriorment i experimentar corporalment a través de dinàmiques i moviments sistèmiques la visió que tenen uns dels altres i arribar a imatges de solució en casos de conflicte.
-Els nens i la seva escolarització, el nostre interès comú.
-Des de l’ordenació personal generem més pau interior i exterior.
-Reconeixement i agraïment d’ambdós
|
| |
Formador/a |
Maria del Carmen de la Cruz Puiggrós
|
| |
Avaluació |
Calibrar els elements de canvi que implicarà el desplegament dels continguts de l'activitat i valorar-ne la seva inserció curricular i el seu impacte en el conjunt de la comunitat educativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Participar en més del vuitanta per cent de l'activitat lectiva i comprometre's en l'elaboració de material didàctic i fer propostes actives de millora.
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|